شنبه 15 اردیبهشت 1403

ایمان سهیلی : ثبت شهر رشت به عنوان شهر رشتی دوزی

ماحصل تلاش چندماهه مسئولین ، نمایندگان و هنرمندان بود.

ایمان سهیلی ریئس میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشت :

ثبت شهر رشت به عنوان شهر رشتی دوزی ماحصل تلاش چندماهه

مسئولین ، نمایندگان و هنرمندان بود./عمارت کلاه فرنگی نمایشگاه

دائمی این صنعت کهن ،جذاب و ارزشمند خواهد بود . 

 

 

 

سرویس گردشگری موج برنا - صنایع دستی در کنار گردشگری می تواند ضمن معرفی هنرها و میراث منطقه در توسعه اقتصادی هم موثر باشد . ثبت این هنرهای و اختصاص به یک منطقه می تواند در توسعه آن موثر باشد .

ایمان سهیلی ریئس میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشت : ثبت شهر رشت به عنوان شهر رشتی دوزی ماحصل تلاش چندماهه مسئولین ، نمایندگان و هنرمندان بود.

ایمان سهیلی ریئس میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشت ضمن تقدیر از همه مسئولان شهری و استانی برای ثبت شهر رشت به عنوان شهر "رشتی دوزی "به اهمیت این موضوع اشاره کرد و افزود :  ثبت شهر رشت به عنوان شهر رشتی دوزی در گام ماحصل تلاش چندین ماهه همکاران در اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشت و استان بوده است و با تدوین طرح اولیه و بهره گیری از هنر هنرمندان صاحب ذوق و نام این رشته به مدیران استان تقدیم شد و از ابتدا مدیرکل محترم استان و معاونین از طرح حمایت نمودند .

وی به قوانین مرتبط و در خصوص طرح دوم در یک سال گریزی زد و گفت : بدون شک هر استان در سال می تواند یک موضوع یا در واقع یک صنایع دستی را تا مراحل ثبت ادامه دهد ، اما تلاش مجدانه همکارانم و مدیران استان در کنار تلاش و اسرار بنده خوشبختانه جواب داد و بسیار از این موضوع خرسندم .

ایمان سهیلی به همراهی و حمایت استاندار محترم ، نمایندگان مردم شهرستان رشت و فرماندار رشت هم اشاره کرد و افزود : این طرح شایستگی های خود را در بین دوستداران خود دارد و نیاز به ثبت ملی و جهانی دارد و لازم بود تا این هنر جاودانه به نام هنرمندان شهرستان رشت ثبت شود .

ریئس میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشت به لزوم بهره مندی هر چه بیشتر این هنر از حمایت همه جانبه هنردوستان هم اشاره کرد و گفت : در حال حاضر " رشتی دوزی " جایگاه ویژه ای برای یک هدیه اصیل را دارد ، اما لزوم همه جانبه بهره مندی از این هنر احساس می شود و لازم است در مرحله اول در رشت و گیلان و در ایران و جهان در اذهان هنردوستان ماندگار شود .

 

عمارت کلاه فرنگی نمایشگاه دائمی این صنعت کهن ،جذاب و ارزشمند خواهد بود .

ایمان سهیلی ریئس میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشت یه اهمیت حمایت همه جانبه از هنرمندان اشاره کرد و گفت : برای ارج نهادن به این هنر و هنرمندان این رشته عمارت کلاه فرنگی به عنوان نمایشگاه دائمی این صنعت کهن ،جذاب و ارزشمند معرفی شد و خوشبختانه از سوی مدیرکل محترم میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان گیلان مورد موافقت قرار گرفت .

ایمان سهیلی به توسعه این هنر با برگزاری کارگاههای آموزشی هم اشاره کرد و افزود : در حال حاضر 700 هنرمند این رشته را به صورت حرفه ای دنبال می کنند و در نظر داریم با برگزاری کارگاههای آموزشی و آموزش تکمیلی این هنر را توسعه دهیم .


 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna